En med många frågor (frågor och svar del 2)

Miakela (en med många frågor, så jag delar upp lite)

Del 1.

Hur   känns det att veta att väldigt många vuxna säkert dömer dig för ditt val att behålla barnet? Att veta att trots att de kanske itne säger det TILL dig så tänker de att du behöver få färdigt utbildning osv och ha en fast inkomst innan du skaffar barn? vad säger du till dem som tvivlar på att du komemr fixa detta?

Sv; 1.Det är ganska jobbigt att så många tror att tonåringar inte kan klara av något sånt här.
Att göra abort är inte helt enkelt. Det är ju faktiskt början på sitt barn där inne. Ett liv.
Men jag har fått lära mig att stå ut med vad folk tycker. Och jag ska bevisa hur fel dom har.

 Del 2
Även, hur har du tänkt göra med din utbilding? Vet ju att du går ut nian nu ganska snart, sen blir det inget gymnasie eller eftersom du ska föda i augusti? Ska du börja ett år senare eller ska ta ta allt på vuxenstudier? :)

 Sv; Ja, jag börjar ett år senare. Jag vill inte ta allt för sent. Jag vill kunna blir klar snabbt så jag kan få jobb. Fyller ju 18 om ca 3-2 år så då vill jag ju kunna göra något och jag måste ju betala själv .


Del 3
Hur går det med dig och Pappan? har läst lite att ni har bråkat, men löser det sig eller? Om det inte skulle göra det, skulle du klara av att ta hand om barnett själv?

 Sv; Det löser sig väldigt snabbt mellan oss. Vi har aldrig varit små sura på varandra mer en en dag typ. Jag klara inte av att han är sur eller arg på mig. Kan inte sova bra då.

Om det skulle ta slut mellan oss hade vi haft delad vårdnad. Men om det skule bli så att jag blev helt själv skulle jag klara det så länge jag har mina vänner och familj.

 

Del 4
Ska du flytta hemifrån och bo i egen bostad när barnet är fött eller ska du bo kvar hemma? isf hur länge hade du tänkt göra det?

 Sv;  Jag kommer nog bo hemma tills jag är 18. För innan dess så är det ju mamma som bestämmer. Och hon vill också att jag stannar. Pojkvännen ska försöka skaffa lägenhet så jag kommer vara där och sova med bebis några dagar då och då.

Använde ni skydd när du blev gravid? vet ju att kondomer bara funkar i 97% av fallen.

 Sv; Inget skydd. Vi trodde inte det skulle hända något. Det gör det ju inte alltid när man har oskyddat sex. (Men man ska använda skydd!) Vi hade haft oskyddat innan och då hände inget, så vi struntade i det. Tror vi va för lata. Haha.

Del 5
Hur känns det att vara gravid? Lixom att ha en annan liten människa växande i sin mage. Att veta att den lilla människan är helt beroende av dig i ganska många år framöver? Skrämmer det dig? fast kanske på ett bra sätt skrämmer?

 Sv: Det är ganska läskigt. Men det är såå häftigt!

Att den här lilla varelsen kommer vara beroende av mig iaf 18 år skrämmer mig inte. Att tillbringa så många år med sitt barn som man älskar är väll inte så konstigt eller läskigt tycker jag.

Del 6
Eftersom jag har förstårr att de flesta av dina kompisar festar mycket osv. och det kan ju du inte göra nu i ditt tillstånd känner du att du vill träffa nya kompis? Som kanske inte gör det lika mycket utan man kanske bara kan göra ngt kul utan att dricka osv?

Ska ni tareda på om det är pojke eller flicka?

 

Sv;  Jo det är klart det är jobbigt. Men jag känner inte för att byta kompisar. Dom är väldigt snälla och stöttar mig när det gäller allt. Och jag tror faktiskt att dom flesta kommer finnas kvar även när barnet är fött.

 Jag ska försöka få en tid för ett sånt ultraljud. Är såå nyfiken! J

Lycka till med graviditeten och hoppas att ni får det bra ihop!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0