Svar på era frågor! (frågestunden)

Fråga 1.
Hej jag har inte läst din blogg så jättelänge men jag tycker verkligen att den är bra! Jag undrar hur en vanlig dag med alexander ser ut. Liksom hur mycket måste du igentligen göra med honom och är det väldigt jobbigt eller är det bara kul?

Svar: Kul att du gillar bloggen! :)
Det är inte speciellt jobbigt att ta hand om Alexander. Han är väldigt snäll. Fast den senaste tiden har han vait lite gnällig och det kan vara lite jobbigt. Under förmiddagen så är han ganska lugn och då brukar jag leka först lite med honom, sen får han mat och sen myser vi mest, ibland sitter han på golvet och roar sig själv med någon leksak medans jag äter m.m. Och det är oftast kul, men det är klart att det är jobbigt ibland..


Fråga 2.
Hej jag är lite nyfiken på hur du fick reda på att du var gravid och varför du beslöt dig att behålla honom (menar inget illa med det sista är nyfiken bara).

Svar:  Min mens var sen och jag hade kännt mig annurlunda på något sett. väntade en extra vecka för att vara säker på att min mens inte kom. Då gick jag till ungdomsmottagningen. Hade bestämt en tid så jag hade med mig ett pisseprov (morgon kiss ger bästa resultat typ)
Och hon som jag va hos går in och fixar med g-testet och jag sitter och väntar. Hon kommer sedan ut från toaletten (som finns i rummet) och säger ''Frida.. du är gravid'' Jag kände nästan från början att jag inte ville göra en abort. Det känndes så hemskt att ''döda'' sitt barn.. Magnus var inte emot att ha kvar det  och det va så det blev :)

Fråga 3.
Vad skulle Alexander heta om han varit en tjej? Hade du andra killnamn på lager?

Svar: Alice(om det blev en tjej). Jag hade ett annat namn och det var Leo. Men känndes ändå att alexander var det jag ville att min son skulle heta.

Fråga 4.
Vad sa dina vänner och föräldrar när de fick reda på att du ar gravid? Och vad tyckte folk i din skola? Var det någon som frös ut dig? Och kolla folk på dig när du gick runt där med din stora mage? Älskar dig blogg för övrigt den är superbra!

svar: Mina vänners reaktion va typ ''VA?... omg.. shit!'' Men dom stöttade mig. Och det varkade som dom tyckte att det var spännande och roligt. Ingen i min skola sa så mycket. Dom snacka säkert när jag inte hörde men det var inte så många som kollade på mig. Ingen i min klass förutom mina kompisar pratade om det. en av mina lärare tyckte det va jätte roligt! :) Och tack, roligt att du gllar den! ^^

Fråga 5.
Har du funderat någon över hur ditt och Alexanders liv kommer bli om några år? Hur tror du att det kommer att se ut då?

Svar: Jag försöker att inte tänka för mycket på framtiden. Jag tänker derimot mycket på sommaren och sommrarna framöver. Ta han till stranden, bada och bygga sandslott. Hans första glass.. allt sånt. Jag älskar sommaren så det är nog därför jag tänker mest på det. jag är säker på att våran framtid kommer bli bra! :)

Fråga 6.
hur har du förändrats som person efter att du fick alex? :)

Svar: Det är svårt att svara på. Men jag känner mig mognare. Men när jag är med mina vänner tror jag att den ''gamla'' frida har en stor plats fortfarande. Så jag tror mest att jag bara blivit Mamma. Det var en svår fråga, men hoppas svaret blev bra :)


Fråga 7.
Grattis! Ska ni gifa er då?
svar: Jag vill inte gifta mig förns jag är 120% säker på att vi ska leva med varandra.  Vi är fortfarande unga. Och jag kan ändå inte gifta mig innan jag är 18 år om jag fattat det hela rätt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0