skolan är viktigare en vad jag trodde..

..Efter en extremt pressande vecka så är det äntligen slut.
Provet idag kändes ganska bra. svara på nästan alla frågor. Hoppas svaren är rätt nu bara.
Jag känner verkligen hur viktig skolan är. Tänk att jag aldrig förstod det innan.
Jag hade inget livsmål. Jag tror det är vädligt viktigt att veta vad man vill med sitt liv. Man behöver inte veta vad man ska jobba med. Men viljan gör skolan så mycket lättare och roligare.
Jag känner mig stolt över mig själv för första gången på så oändligt lång tid. Jag minns inte ens senast jag mådde bra för något jag gjort mot mig själv.
För er som börjar 9:an nu efter sommaren. gör inte mitt mistag och skita i hela första halvåret för att du inte vet vad du vill. Ta redan på vad du vill! Och om du förtfarande inte vet..
så måste du kämpa ändå. Jag har många kompisar som inte kämpat som dom kunde ha gjort. Några av dom tycker säkert dom är coola. Men jag ska säga det är dom är riktigt patetiska som tycker så.
Det är töntigt att inte ha någon framtid. För er som tycker att man förlorar allt när man blir gravid när man är i min ålder.. Ni har fel. Man förlorar inte allt. Vissa kompisar kanske, men då va dom aldrig äkta vänner från början. Men jag ska säga det att om jag inte blivit gravid så hade jag fortfarande varit den där tjejen som festar hela tiden och struntat i mina föräldrar. Den här bebisen är inget misstag, den är ett mirakel. Utan att den vet om det så har den gjort underbara saker genom att bara finnas i min mage. Tack Bebis♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0