Betyder inte ''jag älskar dig'' något längre?

Sitter och funderar på orden ''Jag älskar dig''. Vad betyder dom? Vad betyder älskar?
För vissa betyder det tydligen inget. ''Det är något man bara säger''. Är det verkligen så?
Jag har sagt det till typ en person utan att mena det men det va för att hon sa det till mig. (som kompis alltså)
Jag märker när jag älskar någon. För det är en sån stark känsla. Och jag kan inte säga det till vem som helst.
Kan bara säga just dom orden om jag värkligen mennar det. Jag hade t.o.m svårt att säga det till Alexander dom första dagarna. Även om han inte vet vad jag säger så betyder det ändå för mig eftersom jag vet. Fast jag tror det kan ha varit för jag va i chock efter förlossningen, fattade inte riktigt att min mage va borta och att den lille va ute. Kunde inte ens kalla han Alexander dom första dagarna.

Jag vet när jag älskar någon. Delvis för då får jag fram orden ur munnen. Och för att jag känner det i mitt hjärta.
Och nu kan jag säga det till Alexander, och kalla honom för sitt namn.

Säger ni ''jag älskar dig'' även om ni inte menar det? Isf, varför och till vilka?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0