Man visste men ändå inte...

När man börjar skolan och får sina nya kompisar tror man att man ska ha dom vännerna för livet. När man blir lite äldre och början 9:an så vet man att man antagligen inte kommer träffa sina kompisar man har då så ofta fast man förtränger det och lever på som vanligt tills man glömmer av det. Men sen när sommarlovet börjar ta slut så inser man att sina bästa kompisar inte kommer vara med en i skolan, inte äta lunch tillsammans och inte röka på rasterna. Man blir lixom ensam igen, och måste börja om, skaffa nya vänner.

Det är speciellt jobbigt för mig nu. För jag börjar inte i en ny skola där det finns möjlighet att skaffa nya vänner. Jag försöker hålla kontakten med dom gammla. Fast det är svårt det med, eftesom dom skaffar sig nya vänner och inte har tid för mig, Mamman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0