Så här är det med pengar och min utbilding





Hej!

Jag vet att barn skriker. Och det är pinsamt när ens barn skriker och om man inte vet vad felet är så tror alla att man inte kan hantera det. Jag vet ofta vad som är felet med Alexander. Och när han är övertrött är det svårt för honom och koppla av runt ljud och folk. Jag känner mig själv tillräkligt bra för att veta att jag är lika mogen som någon annan.

Och när det gäller allt det här med pengar så är det något som du inte har en anning om. Så här ligger det till: Jag får föräldrapening i lite över ett år. tror det va 400 dagar. Och jag får undehållsstöd varje månad + hans barnbidrag. Nästa höst så börjar jag gymnasiet med 95:orna. Jag kommer gå i skolan som alla andra, bara ett år senare. Och när jag går i skolan får jag studiebidrag. Så förhoppningsvis kommer jag inte behöva ha kontakt med soc eftersom min pojkvän (alex pappa) antagligen kommer ha jobb om ett år.

Hoppas det var ett bra svar! Kram Frida


Kommentarer
Postat av: Anonym

När han är övertrött så borde du ha lagt honom för längesedan. Och du tror att livet är en dans på rosor, att allt kommer gå som dina planer. Guess what, det är inte så.

2010-08-30 @ 11:22:18
Postat av: ......

Försvara inte dig på denna dumma kommentarer. Blir bara irriterad . ta inte skitt . Jag har suttit i precis samma sits som du sitter i & jag vände folk ryggen som inte trodde på mig. Idag har jag jobb, köpt lägenhet allt har löst sig . Du klarar detta galant. Min tös hade också kolik det går över men fyfan va jobbigt det var när hon hade det. KRAM

2010-08-30 @ 12:58:07
Postat av: Emilia

antagligen ha jobb? de lät ju bra :P om han inte har de då? då blir de jobbigt. stackars barn säger jag bara!! Du skrev ju att de va pinsamt haha. "Senare idag blir det kreftskiva hos Alexanders Farmor. Hoppas det går bra eftersom det är senare på dagen så kanske hanblir lite skrikig. Och det kan ju bli lite pinsamt.. :/" moget? nej...sånna som du ska inte skaffa barn inte i den åldern iaf.

2010-08-30 @ 16:07:19
Postat av: Anonym

sorry läste bara igenom de du skrev snabbt med pinsamt.. men iaf hur kan du sitta och säga att de är pinsamt? de är ditt barn..!

2010-08-30 @ 16:09:18
Postat av: anonym!

varför skall alla hacka på fida och hennes familj?

jag tycker hon gör allt som en mamma kan göra, för jag tror inte direkt att ni som inte vågar stå för vem ni är skulle klara av det lika bra som henne.

själv känner jag inte frida, men hon är värd lika mycket respekt som alla andra.

hon är i samma situation som många många andra unga mammor.

men klart hon inte mår bra när ni alla skriver så mycket taskigt till henne.

barn känner på sig om föräldrarna inte mår bra, och då mår dom heller inte bra.

så kan ni bara skärpa er!

2010-08-30 @ 19:25:28
Postat av: Susanne

Frida, jag förstår precis vad du menar med att det känns pinsamt! Jag har blivit utstirrad många gånger i spårvagnar och bussar när mina barn skrek och inget jag gjorde kunde få dom att sluta. Jag kände mig som världens sämsta mamma och en sak är säker..det har absolut inget med åldern att göra!

2010-08-30 @ 20:25:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0