Vilken linje ska jag gå på?

Jag har alltid velat jobba inom mode, fixa andra m.m. När jag började 7:an fick jag ofta komentarer som '' du borde bli model''. Och just när folk börjat säga detta till mig så hade jag börjat kolla på Top Model. (ni vet pogramet med Tyra Banks) Och då fick jag för mig att gå model skola eller något sånt. Men sen kom jag på att det kanske är svårt att hitta ett jobb snabbt och man är model + att jag hatar när andra tar kort på mig. Och det är ju ingen fördel direkt! HAha. I 8:an ville jag designa kläder eller bli frisör. Men jag hatar att sy och jag tyckte att det värkade tråkigt att klippa hår. Men i 9:an så kom jag på en sak som jag igenom alla dom andra förslagen funnits med. SMINK. Jag ska gå en stylist linje. Där man också får lära sig ekonomi, blir diplomerad massör och manykirist. Bra va?!

 


Kommentarer
Postat av: Lovisas corner

Svar: Det förstår jag, när man är så pass ung umgås man ofta på annorlunda sätt än äldre, och även fast man blir vuxen på ett annat sätt som ung mamma än andra i din ålder, så är det ju inte många som blir föräldrar så tidigt, så förstår hur du menar, även fast jag själv är 19 år och inte mamma än, och vill nog vänta till 25-30! Men jag ser verkligen upp till unga mammor, det är ett stort ansvar dom har på sig, mer än andra mammor på ett sätt, och så många verkar det gå så bra för, trots att allt i livet har med- och motgångar. Tycker det är COOLT!



Se det från det här perspektivet; det är lättare att ta med sitt barn till sina vänner,även fast man aksnek vill träffa dom ensam, när barnet är mindre och ej pratar än. När dom börjar prata, ska fråga om allt och till slut förstår vad man säger, då blir det knepigare :) men alla åldrar har sin charm, och äkta vänner stannar ju no matter what! :)



men hur gör du nu, ska du börja skolan när din lille börjar dagis eller ska du böraj jobba direkt?

2010-08-31 @ 15:42:46
URL: http://lovisascorner.blogg.se/
Postat av: Anonym

tror du de är svårt o komma in på stylist linje? jag har alltid velat bli nåt me smink eller hår o göra :) taacksam för svar!

2010-08-31 @ 16:01:19
Postat av: emme

sök in på plusgymnasiumet - stylist :) det äär bra kanske mycket plugg men du får en dator där oxå och det ligger jätte centralt

2010-08-31 @ 22:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0