Första inlägget!

Hej Hej!♥

Jag är 15 år och för ett tag sedan fick jag veta att jag va gravid. Jag va då i v5.

Nu är jag i v11. Som ni säkert förstår så har jag bestämt mig för att behålla barnet. Men jag kommer vara anonym till v12. Efter v12 så minskar risken för missfall och om någon i min skola skulle få tag i bloggen på något sätt så hade det ju inte varit så jätte bra om jag tex skulle få missfall. Vilket jag värkligen inte vill.

Jag har vant mig vid idén om att bli mamma och ha en liten bebis. Det kommer bli svårt. Det vet jag. Jag är väldigt ung. Men bara för jag är ung så betyder inte det att jag kommer bli en dålig mamma.

Jag har valt att blogga för min egen och för andras skull. Jag vill hjälpa andra som blir gravida tidigt som har svårt att göra sitt beslut.

Att tänka på:

  1. Är pappan med på att ta hand om barnet? Om inte klarar du det själv då?
  2. Har du råd att försörja ett barn? (det är inte dina föräldrar som ska betala för barnet)
  3. Om du röker och dricker så måste du sluta med det dirket! Inga undantag! Klarar du de?
  4. Det kan bli väldigt ensamt om man inte har någon mer kompis eller så som är i samma sits.

Det finns väldigt många fler frågor du behöver svara på. Men om man ställer för många frågor samtidgt kan det bli lite mycket.

Jag hoppas att många kommer tycka om min blogg.
Jag kommer skriva allt om möten med barnmorskan och hur det är med kompisar, jag kommer också lägga in bilder på min mage och barnet om inget går fel.
Ni får veta vem jag är om ca 1 vecka.

Kramiz ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0