Förlossnings berättelse

Jag ska försöka berätta så bra jag kan men ärligt talat så kommer jag inte ihåg så mycket. :P

Jag sov hos pojken torsdag till fredag. Fast jag sov nästan inget under den natten. Under dagen (torsdag) så hade jag samandragning som jag berättat om förut. Och sen när vi skulle sova så blev dom lite värre. Men jag lyckades sova i kanske en timma. Sen vaknade jag igen och kunde inte somna om för det gjorde bara ondare. Och jag ville inte hålla pojken vaken så jag gick hem kl 6 på morgonen. Mamma va vaken för hon skulle snart till jobbet. Men när hon förstod att det va värk arbetet som hade satt igång så åkte hon inte. Jag tror det va runt 12 tiden som pojken kom till mig och någon timma senare ringde mamma till sjukhuset och vi fick lov att komma in.

När jag kom in va jag öppen 4 cm. Och jag fick använda lustgasen. Det va lite roligt. Låg och skratta åt inget och det kändes lite som om jag va jätte full. Men efter några timmar igen så gjorde det så fruktansvärt ont att jag bad om epidural för lustgasen funkade inte. Och jag har sätt på tv när tjejer tagit den bedövningen och hur ont det gjorde på dom och ma måste ligga helt stilla. Så jag va lite rädd. Jag kände inget och det funkade perfekt. Kände knappt av värkarna och kunde sova lite. jätte skönt!

efter några timmar igen så skulle jag pröva att gå på toa och då gick vattnet i toan. Det va ju tur! För det va massor. Det kändes som 2 stora vettenbalonger åkte ur mig.
Sen började det trycka mot rumpan nästan med en gång. kl 22 började jag krysta och kl 22.27 va han ute.

Jag måste säga att det här är en av dom få gångerna jag faktskt är stolt över mig själv. Jag behövde inte sy ihop något.  (om ni fattar vad jag menar) xD

Alexander är ganska lång. Jag menar han är ju ändå 2 veckor tidigt och är ändå 52 cm lång och vägde 2950 när han kom ut.

Och mina mage är borta! Är typ helt platt.. Ni kan få se en bild senare i veckan..

 Efter förlosning - Jag vet jag är super snygg xD


Kommentarer
Postat av: Magnus Malmcrona

Haha, jag ser förjävlig ut! //Daddy-oooo

2010-07-29 @ 20:00:28
Postat av: emelia

Grattis!!

2010-07-30 @ 14:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0