Igår (15/6-2010) Tror ni kan tycka detta är intressant!

Hej, förlåt för dåligt uppdatering igen. Men konstigt nog får jag fler komentarer och fler besökare närjag inte skriver??.. Konstigt? Haha. aja, tänkte berätta lite snabbt om MVC - mötet igår.

Jag får träffa en tjej som jobbar med spädbarnsgruppen. Hon kan vara lite kurator samtidigt som hon hjälper en förstå sitt barn mer. (om jag förstår det hela rätt iaf..) Så henne ska jag träffa en gång innan bebis kommer och flera gånger efter. Men som det ser ut nu kommer jag inte gå i någon grupp. Jag tror inte det blir så kul att sitta i ett rum med massa 25 åringar och deras barn.. pinsamt! Det va ju därför jag hoppade av föräldra gruppen. Det va inte direkt min grej. + att nästan alla va typ 20-25 år..

Sen när hon gått så tog vi lite prover och allt såg bra ut. Sen mätte vi magen och ja hade vuxit jätte fint. Barnmorskan va jätte nöjd. (från 30 cm - 33 cm)
Oh så sa hon att hon tänkte kolla om hon kunde känna hur bebis låg. Hon tyckte det känndes som om han/hon hade huvudet neråt. När hon skulle känna efter huvudet märkte hon att bebis låg väldigt långt ner.
Hon sa (efter att ha kännt i några fler minuter..)
- Jag tror jag ska vara lite elak och trycka upp bebis lite, eftersom den ligger så långt ner.
(där fick jag förklaringen till varför jag är så himla pissinödig hela tiden!)
Så hon klämde på magen och liksom tryckte upp bebis lite.

Bus bebis!

/F


Kommentarer
Postat av: Carin Berggren

Finns det inga grupper för unga mammor där du bor???? Det är nog roligare och mer givande. Vad du är duktig!

2010-06-16 @ 22:58:50
URL: http://rally-sally.blogspot.com
Postat av: samantha

Hejsan, trilla in på din blogg, du vet kollar runder, ville bara säga du verkar otroligt stark, du har världens sötaste bäbis och du ska vara stolt att utfört så mycket på så lite tid ! =) en fråga, på den här bilden är ditt hår rött, fett snyggt, gjort det hemma? isåfall vilket märke och färg?



Kram

2010-11-28 @ 20:43:28
URL: http://peachsam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0