dom dagarna kommer igen - bara mer sellan

Det finns många som tycker att man förstör sin ungdom för att man får barn tidigt.
Och det kanske man gör. Lite. Jag kommer aldrig att få samma firhet igen. Jag kommer vara mamma, alltid.
Men vuxna vill ju inte att ungdomar ska dricka, röka, ta droger eller vara ute sent.
Så den ända friheten jag missar som dom vuxna är viliga att ge oss är väll att man slipper ta ansvar.

Tro mig. Nästa år kommer jag be min mamma sitta barnvakt några kvällar under sommarlovet och då kommer jag springa ute sent och dricka som alla andra. Ända skilnaden är att när jag vaknar morgonen efter är jag mamma igen. Och det här väljer jag. Jag kanske inte inser hr mycket ansvar ett barn är att ha. Men ingen nybliven mamma vet exakt hur det är att ha barn. eller hur?


Kommentarer
Postat av: Cherie

Tycker inte det är direkt bra att du ska vara ute o dricka när du har barn. Barn behöver stort ansvar. ok? Tänk innan du gör någonting. Gör ditt barns framtid till en så bra framtid som det går!

2010-03-13 @ 17:26:15
Postat av: Susanne/Farmor

Får bara din mamma vara barnvakt? Men jag då????

Du har fullständigt rätt, det är ok att gå ut fast man har barn, huvudsaken är ju att man är där dagen efter.

2010-03-21 @ 10:54:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0