BVC mötet - och tanken på att lämna bort Alex

Igår va vi på BVC. Alexander väger nu 5220g och är 60cm lång.
Jag hämtde också ut ett paket. Vad tror ni det låg i?
Ni får veta senare. Men ni kan ju gissa på :)

Vi köpte också en ny nappflaska för att se om det gick bättre att mata Alex med den. Det gjorde det. Den hade ett mindre hål så ersättningen droppade ut istället för att rinna. Fast hon på BVC sa att jag inte ska mata honom för han vet att jag har annan mat. Utan det ska pappan göra eller den som är barnvakt.
Hon frågade om någon varit barnvakt ännu. Men jag tycker det är jätte jobbigt att ens tänka tanken på att lämna bort honom utan att jag är med. Fast samtidigt skulle det vara skönt att vara lite ledig från mamma jobbet. Och bäst av allt. Kunna ta ett lååångt bad och sen sova med pojkvännen helt själva i sängen. Sova en hel natt utan att behöva mata...
Och alexanders Farmor ska ha honom en natt under novemberlovet om det blir så att mamma och syster åker iväg...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0