Mår dåligt

Mår dåligt och det här j*vla vädret gör inte saken bättre. På måndag åker mamma och syster. Det kommer bli ensamt. Men jag känner för att vara ensam nu. Jag har inget i mot att krypa långt in i mig själv. Och det gör inget så länge Alex inte blir påverkad. Jag har börjat lära mig att jag kan vara helt normal på utsidan, dölja smärtan. Jag kan det inte helt men jag gör framsteg.

Men jag ska försöka hålla humöret uppe. Jag lovar att blogga ändå. Kanske berättar i kväll vad som hänt, vi får se.


Kommentarer
Postat av: Susanne

Hej Frida, hörde av Magnus vad som hade hänt. Jag är så ledsen..men hoppas fånigt nog att ni kanske kan lösa det ändå. Jag vet ju att det blir en sådan otrolig skillnad i vuxenhetsgrad mellan er två, dels för att tjejer i allmänhet är vuxnare än killar i er ålder och dels för att du har ansvaret för Alexander vilket gör att du är så illa tvungen att växa upp för varje dag. Det går inte att bete sig oansvarigt när man har någon annan som är så totalt beroende av sig som Alexander är av dig. Även om Magnus är jätteduktig på att byta blöjor och ta hand om Alexander så känner han inte det ansvaret på samma sätt som du gör vilket innebär att han kan kännas oansvarig och instabil och inte som ett stöd för dig just nu. Jag hoppas du förstår att jag inte tar någons sida i det här och jag vill verkligen att du låter mig veta om det är något jag kan göra för dig och Alexander för att underlätta ert liv.

I början på nästa vecka lägger dom om golven i hallen och vardagsrummet vilket gör det lite bökigt men från och med tisdag så är du väldigt välkommen upp att äta middag, se på TV och sova över med Alexander om du vill och känner dig lite ensam där nere. . Magnus kan sova i sitt rum och du och Alexander har ju "erat" sovrum.

Massor av kramar

Susanne/Farmor

2010-10-29 @ 12:13:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0