..

Say you're sorry
That face of an angel comes out
Just when you need it to
As I pace back and forth all this time
'Cause I honestly believed in you
Holding on,
The days drag on
Stupid girl
I should have known, I should have known

That I'm not a princess
This ain't a fairytale
I'm not the one you'll sweep off her feet
Lead her up the stairwell
This ain't Hollywood,
This is a small town
I was a dreamer before you went and let me down
Now its too late for you and your White Horse,
To come around.

Baby I was naíve,
Got lost in your eyes
I never really had a chance,
My mistake, I didn't know,
To be in love you had to fight to get the uppper hand
I had so many dreams about you and me.
Happy endings
Now I know


Kommentarer
Postat av: Lovisas corner

Svar: Nej, det förstår jag att du ej planerade. Men ofta, oavsett ung eller lite äldre, så är det inget man planerar. Man kanske som 20-25åring pratar om att ''nu vill jag ha barn'' men sen har ju naturen sin gång, och många får oplanerade graviditeter även då.



Jag skulle inte klara en abort, tror jag inte. Dels skulle jag va rädd för att utföra den, trots att det finns kunnig personal. Sen skulle jag va rädd att det skulle försvåra det för mig att bli gravid senare, och när man väl får barn som 25 åring och man har gjort en abort kommer man ju klart börja tänka ''undrar hur mitt liv hade sett ut om jag ej gjort abort; undrar hur de skulle vairt med två barn; undrar om jag fått barn nr två om jag aldrig gjort abort'' osv. Mycket ångest kring att göra abort. Vet folk som gjort det. Så mentalt och psykiskt skulle jag inte klara det, men samtidigt skulle jag inte klara av att ha ett barn nu; går i skolan, jobbar, vill påbörja en karriär, plugga/jobba utomlands, va au-pair i kanada/usa; har så många planer för mitt liv. Så blev jag gravid nu skulle jag göra en abort, men det skulle jag inte VILJA.



Okej, vet du än vad du ska plugga på gymnasiet? :)

2010-09-02 @ 17:56:10
URL: http://lovisascorner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0