Frågor och Svar!

här kommer frågor och svar :)

Fråga 1.
Vad heter Alexander i andra namn? :)
Svar: Han mellannamn blir Magnus efter sin pappa.

Fråga 2.
Hur kommer det sig att du tänkte behålla Alexander?:)
Svar: Det var nog mest för att den där tankaen dom flesta får. Jag vill inte döda mitt barn.
För även om den saken som låg i min mage då inte ens fått fingrar ännu så va det änndå ett liv där inne.
När jag gick på det första ulrta ljuget som jag fick göra redan i vecka 10 så såg jag hur det där konstiga saken som mest bara liknade en sköldpadda rörde på sig. Hur skulle jag kunna bara radera den här saken från mig?

Fråga 3.
Varför stannar du med Magnus?
Svar: Jag vet inte hur många gånger jag har svarat på den här frågan...
Men jag har lovat att svara på era frågor så..
Jag älskar honom. Även om han varit en idiot så betyder inte det att han hela tiden är det. Och när vi är tillsamans så har vi det väldigt bra. Vi kan lixom ha roligt tillsammans. :)

Fråga 4.
Vad har du för läppglans eller läppstift på den bilden? Jätte fint :D
Svar: Jag tog bara något ljus rött och sen en ljus rosa ögonskugga som jag duttade över. Det kansnke låter konstigt men det blir faktiskt snyggt ;)

Fråga 5.
Hej, fört och främst vill jag bara säga grym blogg!

Var Alexander planerad ??
Hur känndes det att bli mamma ?
Hr var din reaktion när du fick reda på att du var med barn ?

Ha det så bra ! :)

Svar 1: Alexander var inte planerad. Jag var en Tonåring som älskade att festa, vara med kompisar och jag sket i skolan. Ett barn fans aldrig i mina tankar.
Svar 2: Att bli mamma känndes inte alls som jag trodde att det skulle. Det är helt annurlunda en vad jag någonsin kunnat tro. Ansvar för någons liv, framtid och att se den här lille saken växa är helt fantastiskt. Men att vara mamma är också väldigt krävande. Det tar mycket mer tid en vad jag trodde..
Svar 3: När jag satt på ungdoms mottaging och väntade på svaret så trodde jag inte att jag var gravid. Fast jag hade ändå en känsla av att något inte va som vanligt.. när hon jag va hos kom ut och sa: ''Frida, du är gravid'' så fick jag en chock. Jag ville nästan skratta och gråta samtidigt. Jag kunde knappt prata. Ville bara därifrån och ringa Pojkvännen och Jennifer. Det va dom första jag tänkte på. Dom måste veta. 

Fråga 6.
Hur är det med dig och Jennifer nu? Tycker du är jättemodig.
Kram ;)

Svar: Vi har inte träffats på ganska länge. Men som det sur ut nu ska vi träffas till helgen och shoppa lite :)
Jennifer och jag stod extremt nära varandra innan jag blev gravid. Och för mig står hon fortfarande väldigt nära. Hon är en sån person man verkligen kan prata ut med och få massa idér på vad man kan göra om något är fel.
En underbar kompis!

Fråga 7.
Saknar inte du ha festa, umgås med kompisar & att bara vara DU, ha lite egentid..?

Svar: JO! Herrugud vad jag saknar det ibland. att bara springa ute mitt i natten med kompisar och vara hur full som helst. Men när jag tänker på att lämna Alexander i någons annans händer över en natt gör mig osäker. Då kommer tankar upp som : ''tänk om han glömmer av vem jag är?'' eller,'' tänk om han kommer sakna den personen och inte alls vilja vara med mig sen?'' eller, '' tänk om han saknar mig jätte mycket och blir jätte ledsen''
Men jag ska ut om några månader och jag och pojkvännen ska på bio när han är ca 4 månader. Och då tror jag faktiskt han vet vem som är mamma och att han inte glömmer bort mig. :)

Fråga 8.
Planerar ni syskon till Alex..?

Svar: Jag vill inte ha något mer barn förns jag har jobbat några år. Så nästa kanske kommer när jag är i ''normal förstföderska ålder'' (25-30). Men vi planerar inget ännu..

Fråga 9.
Hur känns det att vara så ung mamma..?

Svar: Jag vet inte hur äldre mammor känner sig men jag tror inte att det är så stor skillnad.
Jag känner mig ganska instägd. Jag kan inte gå hemifrån hur som helst eller när jag vill. Det är nog jobbigast.
Sammtidigt som de tär jobbigt att vara låst så tycker jag om att vara behövd av någon. Att någon vill vara med mig så mycket..
Och det är ganska jobbigt att så många stirrar på en. Att folk inte tror att man klarar av att ha barn för att man är ung? Man mognar unde rgraviditeten och man blir en bättre mamma för varje dag som går. En 25 åring med sitt första barn vet lika mycket om hur man byter blöjor och ammar som en yngre tjej gör.


TACK FÖR ALLA FRÅGOR! HOPPAS NI GILLAR SVAREN!

/F
 



Kommentarer
Postat av: Susanne

Jättebra svar Frida, det är så fascinerande och se hur mycket du växer både som person och mamma för varje gång vi träffas.

Ps. Gör inte slut på alla pengar med Jennifer, vi drar till Ullared nästa vecka!

2010-09-27 @ 11:40:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0