Barn är inte för alla

För er tjejer som skriver till mig att ni nyss gjort en abort och ångrar er nu när ni läser min blogg så tänkte jag göra ett inlägg till er.

När man får reda på att man är gravid och fortfarande är väldigt ung så är det många som gör abort utan att ens tänka. Att ha barn under 20 och tom 30 är helt sjukt enligt vissa.
Men att skaffa barn är inte för alla, iaf inte när man är så ung som jag va tex.

Om man är osäker på om man vill göra abort eller inte så kan det vara bra att prata med någon.
Det är viktigt att man inte bara tänker ''jag vill inte döda någon'' för i vissa fall så kan man kanske inte ta hand om barnet och ge det en bra framtid.

Jag kände att jag verkliigen inte ville göra abort. Det var så häftigt att mitt barn växte i mig. Och jag ville klara det! Jag kände ändå inte att jag hade några planer på att resa utomlands eller plugga eller festa en massa.
Jag hade inga planer för min framtid. Och vill man hemsk gärna resa och plugga eller göra något annat så kanske man ska vänta med barn...


Hoppas att ni inte känner er elaka ni som gjort abort. För det är ni inte. Ni var bara inte menade att ha det barnet, det kommer säkert fler tillfällen, ni har flera, faktiskt väldigt många fler år på er att skaffa barn :)

1 dag gamal



NU



Kommentarer
Postat av: Miku

Personligen är jag emot abort.

Om man inte har en bra anledning.

Tex om man blivit våldtagen eller om man vet att barnet skulle få ett hemskt liv med just "mej" som mamma.

Men bortsett från det.

Det finns idioter där ute som använder abort som ett slags preventivmedel - bara för att "det är skönare utan kondom" - vilket jag tycker är den mest idiotiska ursäkt jag någonsin hört >.<

Står själv inför samma val just nu.



Vet inte om jag ÄR gravid. Men min mens är ALLTID regelbunden och jag vet fan inte vad jag skulle ta mej till om jag var gravid.

Jag är gay - så jag hade inte medgivet sex med killen som jag idiotiskt nog släppte in i lägenheten.

Min dotter kom till på samma sätt, vilket jag är så ledsen för.

Ett till barn såhär?

Jag vet faktiskt inte hur jag ska göra.



Och nu undrar jag varför jag just skrev ner allt dethär Här av alla ställen ^^' - du känner ju inte mej, liksom.

Kanske därför.

Jag måste få skriva ner det. Kanske blir det mer verkligt då.

Nej usch, jag är helt borta.

Men i mina och omgivningens ögon - har hon ingen far, så är det bara.

2011-04-02 @ 12:50:27
URL: http://miku-san.babyblogg.se
Postat av: MATILDA O.

Bra skrivet! :)

2011-04-02 @ 17:07:27
URL: http://MATILDAAOLSSON.BUBBLEROOM.SE
Postat av: anna - jasons morsa

Vem säger att man inte kan plugga, resa och festa när man har barn?

Som en har skrivit tidigare. Abort för min del är för dom som ofrivilligt blivit med barn eller VET att dom är olämpliga föräldrar (och det är många som kan ta den rollen på sig, missbrukare, sjuka, unga, gammla). Tycker det är synd att vissa andvänder abort som ett preventiv medel. Men självklart fattar jag att det inte är utan smärta att göra abort. Men de jag ville ha sagt att man kan fortfarande göra i stortsett allt när man har barn bara inte barnet far illa. De kanske tar lite längre tid och är lite krångligare Men vill man så går de.

2011-04-04 @ 00:25:02
URL: http://ingenharlust.blogg.se/
Postat av: Terese , Gnälliga morsan

bra skrivet, alla bör inte ha barn. Speciellt inte så unga. Mogen du verkar :)

2011-04-04 @ 10:58:48
URL: http://froststedts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0