Om linjen jag antagligen kommer gå

fått hem brev från skolan jag antagligen kommer gå på. tänkte inte på att det är preliminärt...
försöker hålla huvudet högt och tänka posetivit.
Men här komme rlite info om utbildingen :) (hår och makeup)

Var gör jag min APU?
APU är din arbetsplatsförlagda utbildningstid. Du kommer att vara ute en dag i veckan under låsår

Vad mer ingår i utbildningen?
Under utbildningen får du även utveckla ditt konstnärliga skapande och din kreativitet.
Vi förbereder dig också inför eventuellt eget företagande och kommande entreprenörskap. Du läser även psykologi och försäljning och service, där du lär dig att utveckla dig själv och hur du kommunicerar bra med dina kunder och har en bra försäljning.

Efter utbildningstiden
Kan du arbeta inom handeln som säljare i butik, olika skönhetsavdelningar, mode, större salonger, kosmetikavdelningar, styla fotografens kunder, arbeta med modevisningar och kampanjer av olika slag, inom TV, media, film och teater som hår och makeupstylist.

Du kan även studera vidare till bl a hudterapeut, makeupartist, skönhetskonsult mm eller varför inte öppna eget. Behovet av personer med denna kunskap är stor i branschen.

Info har jag hämtat från hemsidan!


Kommentarer
Postat av: Viktor

Grattis!! Så när man varit ute slagits en fredag kan man sen komma till dig och få en behandling så man ser normal ut på lördan igen :-) /V

2011-04-29 @ 14:20:25
URL: http://nog lagt ned den
Postat av: Thilda, 17 år och mamma!

Fin blogg :)

2011-04-29 @ 17:17:34
URL: http://nellielagerqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0