skämma bort sig själv?

Jag satt ute och funderade när jag tog natte ciggen. (det luktade bajs där ute.. )
satt och tänkte på vad jag lägger pengar på. köper mycket till mig själv som ni kanske sett i bloggen.
Och ni kanske tycker att jag lägger ner alla pengar på mig själv som jag får.
Men det gör jag inte. alexander får kläder när han behöver det. Och jag köper mat, blöjor etc.
Pengarna räcker hela månaden. Och då sparar jag ändå nästan hälften av det jag får in varje månad på ett annat konto.

Jag tänker skriva ut min inkomst. för man kan ju faktist ändå kolla upp hur mycket jag får på internet.
Jag får föräldrapenningen som är 80 kr /dag.
Underhålls stödet är på 1273:- om jag inte mins fel.
Och alexanders barnbidrag på 1050 :-

Jag sparar underhålls stödet och alexanders barnbidrag varje månad.
Då har jag ca 4000:- varje månad att spendera på Alexander och mig själv.
alexander har ärft en del kläder så jag har inte behövt lägga ner så mycket pengar på de. Och så har jag köpt från Ullared.

Men jag lägger ner ca 1500:- på mig själv. Är det fel? Skämmer jag bort mig själv eller förstjännar jag att bli bortskämd?


Kommentarer
Postat av: Viktor

Tycker du verkar ha bra koll på ekonomin, och 1500 på dig själv låter väl inte så farligt. För då tar ju ciggen en del pengar också (ja, måste ju tjata lite).



Så jag tycker det ser helt ok ut, törs inte ens tänka på vad jag gör av med själv varje månad. Så skulle du ta hand om min ekonomi skulle jag säkert bara få köpa en glass på lördagarna och spara det mesta <skrämmande tanke, bort från min plånbok genast!!!> :-)



Men snåla inte för mycket, du ska ju ha det bra du också. Särskilt när det är varmt o det finns glass :-) Sen kan du ju sluta slänga ut pengar på smink, du passar ju i sliten-morsa-looken, då räcker det ju med lite sot för att fixa till kringsmålningen på morgonen :-) <retas>



Nu är klockan 04.27 och om 3 minuter tassar jag in i duschen och sen iväg för att göra nytta. Nej, jag jobbar inte som en morgontidig bagare :-)



Har en massa att göra idag o sen ska jag titta på ett jobb i eftermiddag o då måste jag smita iväg tidigt från allt jag måste göra idag.



Hoppas att ni får en solig dag med glass, sand (inte i glassen) och skoj!



/Viktor - som e seg värre idag......

2011-04-28 @ 04:32:00
URL: http://trafikstockning.bloggsida.se
Postat av: Susanne

Skäm bort dig när du kan Frida! Jag tycker du är duktig som sparar, det behövs sedan när du börjar plugga igen.

-Kram-

2011-04-28 @ 04:45:01
Postat av: Anja

Bloggen du letat efter:

http://enanonymflicka.blogg.se/

2011-04-28 @ 05:38:32
Postat av: C

Du kanske skulle spara ännu mer tilll Alexander.

Jag som är 23 har en 1 årig son och alla pengar jag får är till för till för honom. Jag har aldrig råd att unna mig själv nått. Allt går till min familj.. Jag går i skolan utan bidrag och får inte så det täcker alla räkningr då min son oxå har barnomsorg.. Min kille betalar allt både för mig och vår son men pengarna räcker inte iaf. Jag har tur som kan köpa mat till familjen. Gå i skolan utan bidrag och utan jobb suger. Tänk på det sen när han blir större för barn blir bara dyrare ju äldre dom blir.

2011-04-28 @ 08:38:29
Postat av: Emma starkko

Tycker verkligen du gör rätt! En mamma som inte får unna sig nåt blir inte en bra mamma. Utan sliten och trött. Så länge alexander har kläder och blöja på sig, och mat för dagen samt lite leksaker är han nöjd. Barn ska växa upp på kärlek inte materiella ting! Det kommer i tonåren så ;)

Du verkar grymt stark, ser upp till dig som fan. Kul att se någon som inte är som micahs.se precis!



Fortsätt så! :)

2011-05-01 @ 17:15:44
URL: http://www.bloggparken.se/starkko

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0