Alex-mammig

Jag och Alexander sover förlänge på morgonen och går och lägger oss försent.
Förstår inte riktigt vad det  är med Laexander just nu. Efter natten då min mamma hade honom har han blivit supper mammig och det visste jag att han skulle vara i typ 2 dagar men nu har det snart gått en vecka. Skumt.

Förut kunde jag lägga honom i sin säng och gå ut ur rummet och i 7 av 10 tillfällen så somnade han själv efter en stund.
Detta funkar inte längre.. Så fort jag lägger han i sängen blir han ledsen och sätter sig upp och om jag lämnar rummet skriker han.
Vad ska jag göra? Detta tar jätte mycket ork från mig!





Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är en fas. Han har tror att du försvinner föralltid, förstår inte rum ännu.



Läs "växa och upptäcka världen" super bra bok. Googla lite så kommer det upp en heldel så slipper du kanske köpa.

2011-05-07 @ 00:55:39
Postat av: Miku

Varför inte låta honom sova i din säng?

Antar att du har hans säng i ditt rum så när han somnat är det bara att lyfta över honom.

Dendär 5-minuters-metoden är korkad, tycker jag - prova den Inte >.<

Människan har det biologiskt inbyggt att lämnas hon ensam - dör hon.

Tänk dej förr i tiden - jättejääätte långt tillbaka.

Lämnade mamman sitt barn, var det på risk för barnets liv.

Jag säger INTE att han faktiskt kommer dö av att bli lämnad - men har känner sej såklart övergiven och det är ingen överdriven känsla, heller.



Det är därför jag avskyr låt-ungen-skrika-sej-till-sömns-av-ren-förtvivlan-metoden.

2011-05-07 @ 14:19:48
URL: http://miku-san.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0