Varför idiot?

Har tänkt på en sak nu den senaste veckan. Varför är man otrogen?
Vad är menningen egentligen? Att skapa någon häftig känsla av förbjudet? Då ska man ju fan vara singel.
Fattar man inte hur mycket det sårar?
Och sen finns det en del som skyller ifrån sig. ''Jag kunde inte tå emot henne/honom''.
Vet ni vad jag säger då? ALLA har en egen vilja. Om man inte blir våldtagen så är det ens eget fel att man är otrogen. Förstör sitt förhållande och tilliten.
När den där hemsidan om att vara otrogen kom ut. Kommer int ihåg vad den heter. Men det handlade om att gifta/folk i förhållanden skulle kunna hitta någon på nätet att vara otrogen med.
Hur jävla dumt är inte de?!
Om man vill vara otrogen så måste ju förhållandet man är i vara åt helvete.

Jag kan erkänna, jag har varit otrogen en gång. På fyllan (inte för man ska se det som en bortförklaring)
Men jag skämdes så jävla mycket. Mådde så dåligt för det. Hur kunde jag göra så mot denna person som jag tyckte så himla mycket om och som tyckte om mig. Även oom det var några år sedan så skäms jag varje gång jag pratar om de. Och jag ångrar mig sjukt mycket!

Och därför kan jag säga att man borde ge en andra chans. Om man kan. Alla kan inte. Men jag kan säga de att jag har aldrig varit otrogen igen efter den gången. En del lär sig. Som jag, att det är något hemskt. Så fruktans värt hemskt är det.

Varför vara en idiot? Om man vill vara med olika, VA SINGEL. Kan man inte motstå tjejen/killen man är med så VA SINGEL.

blev mycket text..men ja, ni som läste. Tack för att ni tog er tid att göra de, behövde lätta på trycket ^^


Kommentarer
Postat av: Greta

Alltid skönt att lätta på trycket. Och är det i det bloggar är till för?:)

2011-09-18 @ 16:20:07
Postat av: Anonym

Håller med dig. Om man är otrogen gång på gång så kan man lika gärna vara singel. Är man otrogen en gång så skall man nog sätta sig ner och tänka igenom sitt förhållande och bestämma sig för hur man skall ha det.

2011-09-18 @ 16:28:42
Postat av: Anonym

Jag läste, och jag gillar när du skriver inlägg om vad du tycker och tänker om saker :)

kul att din blogg är en blandning av din vardag och dina tankar och känslor :)

du är grym!

2011-09-18 @ 16:59:18
Postat av: Anonym

Jätteklokt sagt Frida!

2011-09-19 @ 12:26:17
Postat av: Michelle

De sant! Så sant! Men då gäller det åxå att man som tjej eller kille hålla sig borta eller iaf inte gå runt o flörta o hålla på på de sättet med nån kille/tjej som man vet har pojk/flickvän. Sen om pojk/flickvännen fortsätter hålla på med andra så ja, då har personen problem. Men då har man gjort sitt iaf med att respektera ett förhållande o gjort de rätta.

2011-09-19 @ 14:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0